Doptårtor till lilla Ebba

2011-12-19  ♥ 10:09:55 / 0 har kommenterat
I helgen som var hade jag en beställning på tre tårtor, doptårtor rättare sagt. Alla tre tårtor var fyllda med samma sak, mjölkchokladfluff och bananmousse och täckta med sockerpasta såklart.

Innan jag tar ledigt för jul ska jag i veckan baka en polkagris cheesecake, ett recept jag länge velat prova. Och så tänkte jag såklart göra lite julgodis. Det blir chokladfudge med vitchokladtopping och polkaströssel, mintkysspraliner och kanske en sats med knäck fast med en polkagristwist.
Sen är jag så himla sugen på att prova ett annat juligt recept på en glöggcheesecake, men det får bli om jag hinner :D

Här kommer iallafall lite bilder på helgens tårtor.















Doptårtor  ♥  Upp?



Sneak peek

2011-12-15  ♥ 20:00:38 / 0 har kommenterat
En liten förhandstitt på vad som kommer vara på en av tårtorna till helgen.



Övriga tårtor  ♥  Upp?



Mimmi våningstårta

2011-12-12  ♥ 11:48:51 / 2 har kommenterat
I helgen gjorde jag en våningstårta med Mimmi Pigg som tema och den blev rätt bra måste jag säga. Den var fylld med hallonmousse och mörk chokladmousse.
Här kommer några bilder.







Nu är det bara att sätta fart igen för till helgen som kommer ska jag göra tre stycken doptårtor till lilla Ebba.



Barntårtor  ♥  Upp?




RSS 2.0