Som lovat...

2011-05-29  ♥ 23:02:06 / 2 har kommenterat
Här kommer den andra av helgens skapelser, en tvåvåningstårta. Tänkte att jag skulle passa på att prova göra en tårta med två våningar, för första gången faktiskt, när både mamma och morfar har fyllt år.
Och den blev faktiskt riktigt bra!
Det gick ju dock inte så bra igår kväll när jag skulle sätta ihop tårtan. Av någon anledning började den lilla tårtan att "svettas" och rinna och jag fick kassera det locket av sockerpasta och börja om på nytt.
Men slutresultatet blev iallafall bra.
Och här kommer några bilder!






Första gången jag gjort en rosett också, vad tycks?


Tårtan är fylld med mjölkchokladfluff,  jordgubbsmousse och färska jordgubbar.



Övriga tårtor  ♥  Upp?



En av helgens tårtor!

2011-05-28  ♥ 15:29:53 / 0 har kommenterat

Det här är bara en av helgens tårtor, den är fylld med mjölkchokladfluff och jordgubbsmousse, och så lite färska jordgubbar. Täckt och dekorerad med sockerpasta.
Bilder på den andra tårtan kommer imorgon...







Födelsedagstårtor  ♥  Upp?



Spindelmannen tårtor!

2011-05-22  ♥ 14:38:27 / 1 har kommenterat









Barntårtor  ♥  Upp?



Sommar sommar sommar...

2011-05-15  ♥ 11:56:39 / 0 har kommenterat

Igår tog vi en tur till min kära mor och passade på att vara en stund i hennes lilla trädgård. Det var första gången min skrutta kände på gräset.
Så nu tänkte jag bjuda på ett litet bildspel på hur det såg ut.


Cassandra i mormors knä innan hon fick känna gräset mellan tårna för första gången.


När hon väl kom ner i gräset var det ju lite läskigt, så hon kröp upp vid pappas ben och kramade om honom.


När man får hjälp och får hålla i någon, då går det ju hur bra som helst!


Då vill man inte sluta gå...


Det gick ju så bra så att man till och med kan sitta själv i gräset.




Familjeliv  ♥  Upp?



Vill ha solsken nu!

2011-05-04  ♥ 21:21:40 / 2 har kommenterat

Visst att jag tycker om när det regnar ibland, men nu räcker det med konstigt väder!
Vi skulle ha träffats några mammor med våra små och haft trevligt i en lekpark idag, men som vanligt så satte vädret stopp för det, trist!
Det är så skönt att bara kunna gå ut och inte behöva en massa ytterkläder. Att bara kunna gå ut och leka med lillan. Ta en cykeltur eller gå ut och promenera.
Får hoppas att det blir fint väder till helgen :D


Här är min lilla sötnos för några dagar sedan, när solen sken och det var sommarvärme ute.



Familjeliv  ♥  Upp?



Efter regn kommer solsken...

2011-05-03  ♥ 18:49:39 / 0 har kommenterat

Eller hur var det nu, i det här fallet är det ju tvärtom. Det har varit så fint väder den senaste veckan och nu helt plötsligt regnar, haglar, snöar, blixtrar och åskar det om vartannat.
Fast det är ju rätt så skönt när man har pollenallergi som jag har. Allt pollen lägger sig tillfälligt och då mår jag som bäst.

Jag tänkte iallafall bjuda på några bilder av en regnbågstårta (appropå regn :D) som jag gjorde för ett tag sen, när min sambos syster fyllde år.
Tårtan är fylld med kokosmousse och creme cheese med smak av citron. Det är vanliga tårtbottnar som jag bara färgat med karamellfärg (det var innan jag köpte mina pastafärger).
Och så är den spacklad med smörkräm och dekorerad med hjärtan av sockerpasta.











Regnbågstårtor  ♥  Upp?



Det blev visst en tårta...

2011-05-01  ♥ 00:26:56 / 2 har kommenterat

Jag lyckades till slut få ihop en tårta och den blev bra också.
Det var mer än vad jag kunde hoppas på igår, då såg det mörkt ut.
Jag fick tänka om några gånger, men slutresultatet blev en tårta med sockerkaksbottnar, fylld med Marabou- mjölkchokladfluff och hallonmousse. Täckt med vit sockerpasta och dekorerad med icing och blommor (gjorda i flowerpaste).







Födelsedagstårtor  ♥  Upp?




RSS 2.0